Dagens fråga: Hur vet man om någon älskar en??

Hur tusan ska man kunna veta om någon älskar en??

Menar ord är ord och pussar pussar, och allt sånt där, hur vet man egentligen vad den andra känner???
Och hur vet jag om personen älskar mig mer än jag älskar den??

Jag antar att svaret ligger vid slutet,, den som gör slut älskar minst och har alltid älskat minst,, eller??

Kärlek är alvarligt talat det värsta som finns i hela världen, ok inte det värsta men en stor jävla del av det värsta sakerna...

När jag är kär, då blir jag kär, helt förälskad,, jag får känslan av att vara med personen hela livet, även fast att jag vet att det aldrig kommer bli så, men det är så jag känner, och jag vill vara med personen hela tiden, jag vill höra dens röst känns dens doft.. Men allt, man klarar sig knappt utan personen..

Jag har lovat mig själv, att jag aldrig igen ska bli kär, förälskad eller något annat... Det bara sårar, när man inte får respons på ens känslor, kärleken, är så stor i livet och det är något man ibland känner även fast man inte vill, kärleken är så onsynlig men så tydlig.. Därför döljer jag den för mig själv, för att slippa bli sårad, för den smärtan är så hemsk, jag tror inte det finns så mycket värre saker än ren olycklighet..

Man kan fantisera så mycket om kärlek, hur man vill att det ska vara, vad man vill göra för romantiska saker med sin partner, hur man önskar att han/hon bara kunde kyssa ens läppar, hur lyckliga man kunde vara med varandra.. Framtiden med varandra, med varandra livet ut. Hur man dör medans man håller varandra i handen och bara somnar in..

Eller att veta att personen ligger bredvid mig varje gång jag ska somna på kvällen, ha honom/henne så nära tätt intill hur underbart vore inte det?? Att vakna upp med samma person brevid sig och med ett leende på läpparna, vet att den man älskar har hållt om en hela natte, och man har aldrig i sitt liv sovit bättre..

Vad mycket man önskar i livet..

Men hur vet jag att du älskar mig lika mycket som jag älskar dig, eller älskar du mig ens??
Vissa tecken är tydliga vissa inte, vet man, då vet man svaret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0